tirsdag 18. januar 2011

My winter wonderland

Ringerikslandskapet innhyllet i et hvitt - snø og skodde.
Jeg har fartet rundt i distriktet med kameraet nå i januar og
her er noen av bildene jeg har tatt. 
Eggemoen er et hyppig besøkt sted da det er her jeg stort sett lufter hundene mine.






Et annet hyppig sted er Helgelandsmoen hvor Hønefoss Hundeklubb holder til. 

 Lyst på en svømmetur?
Som du ser av bildene har landskapet vært pakket inn i skodde i januar,
det gir en spesiell atmosfære.


 Men så dukker sola opp og landskapet blir så vakkert. Disse 3 bildene er fra Røsholmstranda
"Riddergaarden bygget anno domini 1732" ligger midt i byen på nordre side av fossen.
Et spennende sted og se bilder gjennom kameralinsen er den gamle jernbanebroen ved Hengsle, jeg var der en tur i dag og tok disse to bildene, dvs jeg tok et til men det ble endel av fotooppgaven min og levert inn der. Kommer kanksje hit en annen gang.
Dette er faktisk tatt på Pettersøya.
Disse siste bildene ble tatt på våren 2010 men jeg syns de passer godt som en avslutning da de gir meg en følelse av tiden som kommer... V Å R E N.
 Kilemoen i snøsmelting

 Begna brøyter seg vei gjennom isflakene
 Er det noe som er skjønnere enn den første hestehoven som dukker opp.

2 kommentarer:

  1. Åååååå! Vakker vinterstemning formidlet gjennom kameralinsen! Flotte bilder Else Marie :-)

    Vinter og snø... *drømme*

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, det hjelper med litt fotokurs ikke sant:-)

    SvarSlett