fredag 10. september 2010

Fotoer fra nærmiljøet

Hei.
Som dere sikkert har fått med dere har jeg hatt en "stille og rolig" valpe-hjemme-sommer" men noen turer med kameraet i nærmiljøet har det blitt og legger ut noen av bildene her.
Dagen starter stort sett med min faste frokost som består av gresk youghurt, musli og friske bær.
På denne tiden av året er man jo heldig og finner ingrediensene rett utenfor stuedøra.
Jeg dro på kamereajakt  til Kistefoss: - et gammeli industristed ved Randselva, og med eget kraftverk. Kraftverket møter deg når du parkerer bilen.

På Kistefoss er det en stor skulpturpark og her et par av skulpturene:


Som vist i den forrige bloggen var jeg på Bjørke gård forrige helg med datter og 2 av barnebarna mine. Jeg knipset også disse bildene der.
Mais før og etter plukking og rensing

Andre vekster vi fant på denne fine gården
Solsikke før den springer ut.
Solsikke etterat den hadde sprunget ut
Solsikkeåkeren
De har også selvplukk av evighetsblomster
En tur innom Eggemoen og lufting av  de to følgesvennene mine. 
Bilder fra skogen.

Fra hagen
Dill
Markjordbær fra hagen, til stor forlystelse for barnebarna mine når de var innom en tur.
Jordbærjakt i blomsterbedet.
Dette var et lite utvalg av sommerenes fotojakt.

3 kommentarer:

  1. Så fine bilder :) Gleder meg på fler

    -Livet (monica)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte bilder! Rene reklamebrosjyren jo :-)

    SvarSlett
  3. Takk, så koselig med tilbakemeldinger. Foto er gøy og blir bare "gøyere" etterhvert som jeg lærer mer:o)

    SvarSlett