mandag 28. juni 2010

Valpedagbok, søndag 27. juni

1 uke og 1 dag...

... tenk helt utrolig hvor fort tiden går. Skulle egentlig ha skrevet noen ord i går men mor altså hun åpnet feil blogg og skrev en masse før det ble oppdaget. Alt måtte slettes, hun glemte å ta kopi og ble fryktelig sur på seg selv midt på natta tilogmed:-/ derfor blir det idag.
Igår ble jeg med mor en liten tur i butikken mens ungene sov og så like fornøyd ut som "lille sjokoladegutt" over her.

Det blir bare en liten rask tur sa mor mens de sover, og som enhver foreldre så trenger man en liten pustepause etter en hel uke i valpekassa.
Vi reiste til Coop, gult er kult, men vet du hva de hadde ikke hundeposer og det må vi jo ha, som enhver dannet person tar man og rydder opp etter seg. Vi har så det holder til mandag sa mor. Det ble derfor bare VG og et brød,  så bar det videre.
Vi tar en avstikker opp til sandtaket sa min to'bente følgesvenn, så får du strekt litt på bena, og jeg kunne trenge å røre litt på meg jeg også.
Hun tok på meg langline da vi kom opp i skogen, herlighet da mor, jeg pleier da ikke å stikke av. Nei, sa hun du pleier ikke å ha valper hjemme heller, tenk om du tar en snarvei hjem uten meg. 
Langline er egentlig veldig kjekt å ha, ved båndtvang, da har man mange meter å bevege seg på, flott å bruke når man trener innkalling på valper. Jeg bruker min mest ved spor og så båndtvang da. Mor lar den ligge på bakken så trår hun på den når jeg drar for langt unna... men det gjør jeg sjeldent.
Med det samme vi er inne på "kjekt å ha" må jeg nevne sele, spesielt for valper. Når det en noe de syns er skummelt, og det er ganske ofte, så rygger de bakover og vips så har de fått hode ut av halsringen, og borte er de. Har du prøvd å få tak i en valp som stikker, ikke lett. Tenk om det er ved en trafikkert vei, tør ikke tenke tanken engang jeg.
Varme, nærhet og søskenkjærlighet kaller vi dette, ser litt trangt ut men veslemor sover godt.
Har du forresten hørt om hundespa, det er godt det. Fikk det idag. Mor tok meg opp på stellebordet mitt og masserte magen min med Spenol. Den var litt sår etter behandlingen jeg får av de vakre avkommene mine. Jeg nøt hvert et minutt. Det er veldig viktig for oss hunder at vi har slike kosestunder på stellebordet, får stelt pelsen vår, klippet negler og massert med hånkle etter et bad. En helt ny verden åpner seg etterpå.
Hvis vi ikke blir vant til det fra vi er små hender det vi ikke syns det er sååå gøy. Vi må selvsagt kløs litt og så sier mor åhhhh så flink du er så vanker det en liten go'bit.
Etterpå klippet hun klørne til valpene, de var skikkelig skarpe, så nå er verden en fornøyelse igjen, oppi valpekassa.

Nei, nå må jeg gi meg for ikveld, det er ikke så lenge før småttene vil ha en sup til, så nattesøvn er det så som så med for tiden, men vi prøver å ikke vekke mor som sover i gjestesenga ved siden av oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar