lørdag 10. april 2010

Fotoskolen

Jeg har vært så heldig å få være med på en bloggbasert fotoskole. Det er helt topp og Marianne loser oss gjennom lukkere, blendere og fokus. Dette er lagt opp etter "te-skje" metoden og passer aldeles utmerket for sånne som meg, som kanskje har lett for bruke den høyre hjernehalvdelen litt mer enn den venstre.
(Husk forresten at du kan trykke på bildene for å få de i større format, de gjør seg litt bedre da)Temaet på siste oppgave var vann; akk og ve så mye for et lite hode, og med kameraet på innstilling M= manuell, la jeg trøstig i vei ut i den "Ringerikiske" natur. Sirlig nedskrevet på lapp hadde jeg oppgaven med de innstillingene vi skulle bruke. Medbrakt blyant for notater, stativ til kameraet og med min faste følgesvenn bak i bilen havnet vi på Veme og ved Begnas bredder. For siden å ta en tur i Hovsmarka slik at Ahura skulle få sin faste tur. Det ble 156 bilder (hurra for digitalt kamerea), de fleste havnet i den berømte søplekassen på skrivebordet men noen ble igjen. Et lite utvalg presentere jeg har under tittelenVÅREN I ANMARS
Skulle ønske jeg var litt lyrisk for da skulle jeg ha skrevet en hymne til vanndråpene som bolter seg nedover elven.
Jeg lar bildene tale for seg: Dette er litt ute av fokus, prøvde meg på manuell fokus også på noen bilder.
Så ble det en tur på til litt roligere farvann
Dette var noen av de som ble igjen etterat Marianne hadde fått tilsendt de vi skulle levere til oppgaven og før vi bega oss videre til skogen og Ahuras tomleplass. Det ble et par bilder der også

2 kommentarer:

  1. Hei på deg Else Marie!

    Du som jeg kjenner meg igjen mtp den digitale verden. Jammen godt det er digitalt, ellers hadde dette blitt dyrt, hehe

    Flotte bilder. Liker godt at det er vann og snø. Her er ikke det noen mulighet lenger, for å si det mildt. Det nederste bildet ditt er skikkelig stilig!!!

    Ble ferdig med oppgaven i dag, eh - i går er det vel nå. Men det ble vel så som så tror jeg. Merker at jeg begynner å skjønne litt mer hvordan en kan bruke kameraet. Enda artigere å knipse i vei (med romslig søppelbøtte går det bra ;-)

    Fortsatt god helg!

    Hisen Irén

    SvarSlett
  2. Hei! Dette blogg-innlegget hadde gått meg hus forbi, gitt! Det hender jeg har for dårlig tid til å sjekke alle nye blogginnlegg....Supre bilder! Mange gode utgangspunkt for flotte akvareller, også! Lykke til! Kanskje jeg prøver meg på en, jeg også! ;)

    SvarSlett