tirsdag 12. januar 2010

Vakre "Mor Norge"

Etter en lang tid med "inneliv" og meget lave temperaturer i distriktet var det balsam for kroppen og se at gradestokken idag "bare" viste minus 15 grader. Sol fra klar himmel. Jeg puttet kameraet i bagen og tok hunden i bånd. Masse frisk luft, jeg kjente det kriblet i magen bare ved tanken på nyte en stund i friluft. Nå skal det sies at jeg er en ordentlig frysepinn og fugerer ikke i "guds frie natur" i 25 kalde grader.
Ringerike er et område som er rikt på natur med Tyrifjorden, Steinsfjorden og Nordmarka rett utenfor stuedøra. Norefjell og Vikerfjell er heller langt unna.
Først besøkte vi Eggemoen som er en nedlagt militærleier, her er det flust med friluftsområder, lysløpe og kjempefint for hundetrening, spesielt på sommerhalvåret.
Ahura fikk løpe litt rundt og kose seg i det fine landskapet mens jeg knipset både nær- og fjernbilder.
Etterpå tok vi veien ut til fjorden, Tyrifjorden. Det er en langgrunn strand hvor det er et yrende badeliv om sommeren, spesielt for småbarnsforeldre, da du kan gå nesten halvveis til Vikersund før du får vann til livet (litt overdrevet kanskje). Det var stille og rolig, ikke en sjel å se bare hunden meg og naturen. Jeg knipset vilt.
Her lar jeg vel egentlig bare bildene tale for seg.
Ahura koste seg og kunne virkelig utfolde seg i snøen
Dette ble en kjempefin dag ute, og mange av bildene ble naturligvis nok av min 4-bente følgesvenn. Hun elsker å få utfolde seg og hennes nyskjerrighet er uten grenser.
Jeg håper du har satt pris på min lille fotoferd i distriktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar